topbella

Saturday 25 September 2010

姐弟情深

Jane 和Liang 姐弟俩相差两年四个月,自小感情深厚。不管发生什么事, 都是站在同一阵线。
弟弟四岁才开口说话。进入小学时还是口齿不清,不能很清楚的表达自己的心义。身为姐姐的一路来都很耐心的引导弟弟,一句一句教他慢慢说, 一起扶持,一起成长。
现在做姐姐的忙学业, 忙拍拖。而弟弟除了在学校是个大忙人之外,也是课外活动很活跃的一份子。各忙各的, 很难再有机会看到他两在一起,只是在我面前时常都会问起对方的近况和进展。
今天我病了,做姐姐的代我载送弟弟参加校际课外活动。
弟弟的脚在游戏项目比赛时烫伤了, 看到姐姐紧张又心疼的帮弟弟处理伤口, 那姐弟温情实在让我感动,就赶快拿手机拍下了那感人的一幕。
我心爱的宝贝,Jee 爱你们,并祝你们姐弟情永远那么亲密美好。



Posted by: Ellepo

4 comments:

  1. its happy to see they are such a caring, loving children. u take k o.

    ReplyDelete
  2. Ya, just came back from clinic coz the wound is getting worse. Jane blew Liang's wound during dressing time and the nurse laughed at her : it won't help girl, you r blowing virus to the wound. We all laughed. hahaha....
    I m feeling better today. Tks....

    ReplyDelete
  3. so sweet..hope liang fast recover ohx~ wish him get will soon ^^

    ReplyDelete

 
Elle's Family© Diseñado por: Compartidisimo